Imbunatatirea vederii prin practicarea gimnasticii oculare

IMBUNATATIREA VEDERII PRIN PRACTICAREA GIMNASTICII OCULARE

Image

Ochii dumneavostra sunt cei mai importanti. Asa ca trebuie sa aveti grija de ei pentru a va pastra vederea sanatoasa pentru mai mult timp. Un prim pas este sa apelati la gimnastica oculara pentru imbunatatirea vederii.

Exerciţiile de relaxare ajută la combaterea oboselii ochilor si la imbunatatirea vederii. Vederea neclară, cefaleea şi dificultatea de concentrare sunt simptome ale surmenajului ochilor, dar ele pot semnala şi prezenţa unor vicii de refracţie.

Privitul ore în şir la televizor, munca la calculator şi lumina prea slabă sau prea puternică sunt câţiva dintre factorii care dăunează sănătăţii ochilor.

Exerciţiile de relaxare oculară pentru imbunatatirea vederii sunt indicate tuturor persoanelor care îşi suprasolicită ochii.

Gimnastica oculară poate produce o atenuare a disconfortului provocat de un efort ocular îndelungat, astfel ajutand la imbunatatirea vederii.

Explicaţia este relaxarea muşchiului ciliar responsabil de acomodarea ochiului şi muşchilor drepţi extrinseci atunci când privim de aproape.

Când aceşti muşchi sunt obosiţi din cauza efortului îndelungat, nu se produce fuziunea imaginilor provenite de la cei doi ochi şi apare senzaţia de vedere dublă, ameţeala sau cefaleea, astfel gimnastica oculara fiind perfecta pentru imbunatatirea vederii.

Cum se fac exerciţiile pentru imbunatatirea vederii?

Se poate începe prin focalizarea, timp de 10-15 secunde, a unui obiect îndepărtat, după care se priveşte un obiect apropiat, timp de maximum 15 secunde. Astfel de exerciţii pentru imbunatatirea vederii se pot repeta de 10 ori.

Pentru odihna privirii, timp de un minut, se acoperă cu ambele palme ochii, care rămân deschişi, astfel încât să nu pătrundă deloc lumina.

Un alt exerciţiu pentru imbunatatirea vederii constă în efectuarea a zece rotiri în sensul acelor de ceasornic, apoi în realizarea altor zece în sens invers.

Are un efect benefic asupra vederii şi efectuarea unui masaj uşor al tâmplelor cu degetele arătătoare. Chiar şi simpla închidere a ochilor, timp de două minute, ajută la relaxarea şi detensionarea acestora, precum si la imbunatatirea vederii.

Nu este indicată presarea globilor oculari. Pentru reducerea tensiunii oculare, care ajuta la imbunatatirea vederii, se recomandă şi descrierea cu ajutorul privirii a semnului infinitului, timp în care spatele trebuie ţinut drept, iar capul, nemişcat.

Când ochii obosesc după o lectură îndelungată, se poate încerca următorul exerciţiu pentru imbunatatirea vederii: ochii trebuie să „citească” numai spaţiile albe dintre rândurile scrise.

De asemenea, se recomandă clipitul des pentru imbunatatirea vederii. Cei care privesc mult la televizor sau stau în faţa calculatorului clipesc mai rar.

Clipirea „leneşă” afectează filmul lacrimal, care duce la apariţia senzaţiei de nisip în ochi şi de uscăciune oculară.

În acest caz, se recomandă efectuarea unor exerciţii de clipiri dese la un interval de două ore, care ajută la activarea circulaţiei sanguine şi la umezirea ochilor, prevenind iritarea acestora, precum si la imbunatatirea vederii.

Timp de 30 de secunde, se clipeşte încontinuu, acest exerciţiu ajutând la activarea glandelor lacrimale şi la hidratarea ochiului, astfel contribuind la imbunatatirea vederii.

Practicand gimnastica oculara pentru imbunatatirea vederii veti simti o schimbare rapid. Pentru a afla mai multe despre acest subiect puteti accesa:

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s